Tanuljunk másoktól

Az emberek többsége csak a saját hibájából képes tanulni.
...mi azért próbáljunk meg következtetéseket levonni mások javaslataiból.


„A marketing az, amikor a józan paraszti gondolkodást egy csipetnyi kreativitással fűszerezed.”

tanuljunk masoktol 1Mi nem hiszünk a csodareceptekben, az egységes, mindenki által azonosan alkalmazható megoldásokban.

Minden vállalkozás, étterem, gyár, más-más tevékenységet végez, egymástól eltérő szolgáltatást nyújt.
A különböző dolgokat pedig különböző módon kell megjeleníteni az információs szupersztrádán.
A vevők, érdeklődők, vagy jövőbeli ügyfeleink fejével kell gondolkodni.
Kinek az igényét tudnánk kielégíteni?
Ha ilyen jellegű szolgáltatást nyújtunk, ki a célcsoportunk?
A célcsoportunk hogyan keresi a mi általunk kínált szolgáltatást vagy terméket, van egyáltalán igénye rá?

Nem szabad a marketinget sem túlbonyolítani.

“Amit egy ember el tud képzelni, azt valaki más meg tudja valósítani.”

tanuljunk masoktol 2Tegyük fel, rendelkezel egy jó ötlettel, csak nem tudod, hogy kezdj hozzá.
Elmúlt már az az időszak, amikor egy valaki próbál mindent megoldani, felépíti a házát, fest, kocsit javít, egyszerre. Az ilyen hozzáállás a mai világban a minőség és az idő rovására megy.
Minden szakmának már sok ágazata van, sok szakterületté oszlott.
A 90-es években voltak az informatikusok, akik mindent megoldottak, aminek számítástechnikához köze volt. Napjainkban ez a szakma min. 200 komolyabb szakterületre bomlott, ami folyamatosan bővül.
Már nincs az, hogy egy valaki megold mindent.

Ez okból nem hiszünk abban, hogy egy azon valaki gyönyörű designt rajzol, igényes site-ot épít, programoz, és még a marketinghez, projekt és people managementhez, reklámkampányokhoz is ért.
Minden területnek megvan a szakembere. Tudni kell, ki, miben jó, kit keressünk meg.

Választ tudunk adni, továbbá a terv kivitelezésében is segítséget nyújtunk.

“Általában az az ember jut a legmesszebb, aki hajlandó merni és csinálni.”

tanuljunk masoktol 3Az első lépést a legnehezebb megtenni mindenben.
Ez többnyire egy döntés szokott lenni, miszerint „én le fogok szokni a dohányzásról”, vagy „megnyitom az üzletemet”, vagy akár „reklámba fektetek, hogy fellendítsem üzletemet”. Miután megszületett a döntés, csakis a cél lebegjen előttünk. Sokan okoskodnak, sokan kételkednek az ötletünkben, vagy még lehet, hátráltatnak is majd minket tervünk megvalósításában.
Csak egy dologra kell összpontosítani: a célunkra!
Ha biztosak vagyunk a sikerben, akkor ne hagyjuk, hogy eltántorítsanak minket.
Ez persze nem azt jelenti, hogy ne hallgassunk meg másokat, és tanácsaikat.

Legyünk nyitottak, de a cél felé vezető útról ne hagyjuk, hogy levezessenek minket.

“Az agy olyan, mint az ejtőernyő: csak akkor működik, ha nyitott.”

tanuljunk masoktol 4Ha valamikor, akkor napjainkban elengedhetetlen a nyitottság mindenre.
Egy újdonságra, egy ötletre, egy új megjelenési formára. Voltak a régmúltban „csodareceptek” egy vállalkozás beindítására, reklámozására, vagy akár csak a megjelenésére is, de ezek változtak és változni is fognak. Folyamatosan, majdhogynem naprakészen kell követni a rohanó életünk okozta változásokat.
Az egyik tipikus hiba, amikor ragaszkodunk egy régi elképzeléshez vagy módszerhez. Nyitottnak kell lenni mindenre. Pl. régebben állítólag újságban hirdettek az emberek, most meg online
Működött, mert nem volt más, azt olvasta mindenki.
Manapság sem elhanyagolható a reklámértéke, viszont napjainkban okos telefonokon olvassák az emberek a híreket, és Facebookon jelzik egymásnak a nekik tetsző tartalmakat.

“Ha arra a pillanatra vársz, amikor minden kész, akkor soha nem fogsz semmit elkezdeni.”

tanuljunk masoktol 5A mai rohanó világban a másik legnagyobb hibát az követi el, aki nem tartja a lépést a mai korral.
Régebben több év kellett minden dologhoz, amit az ember célnak kitűzött.
A jó döntések meghozatalához elég komoly tényezőként szerepet kapott a gyors és határozott döntésünk különböző dolgokban. Ha sok időbe telik egy döntés meghozatala, akkor könnyen megeshet, hogy megelőznek, és lecsúszunk róla.

Ilyenkor célszerű, ha tartod a kapcsolatot egy olyan céggel, aki naprakészen tud tanácsokat adni az oldaladdal, és a cég marketing stratégiájával kapcsolatban. Jó döntést jó időben kell meghozni!

“A szelet nem tudjuk irányítani, de a vitorlát át tudjuk állítani.”

tanuljunk masoktol 6Mindenkinek vannak elképzelései, ötletei bármilyen dologgal kapcsolatban.

Sok vállalkozásnak nincs még honlapja, de eltervezte, hogy az ö oldala majd hogy fog kinézni.
Ha valakinek vannak konkrét elképzelései, az alapvetően jó dolog. Irány szab nekünk, ami alapján biztosabb az elégedettség a készülő weboldallal kapcsolatban.

A gond akkor kezdődik, ha az ügyfél görcsösen ragaszkodik minden egyes elképzeléséhez. Ritka az olyan jó ötlet, ami elsőre tökéletes. Többféle szemszögből kell megvizsgálni a dolgokat. Máshogy látja a tökéletes holnapot a megadott célokhoz egy szakmájához értő ügyfél, egy designer, egy programozó, egy marketinges. Mindenki máshogy építené fel az oldalt, máshogy képzeli el. A célhoz vezető irányt, mint pl. egy termék értékesítése, egy szolgáltatás bemutatása, ügyfélszerzés, stb.. mi nem módosítjuk. A célt közösen kell elérni. Megoldási javaslatainkat szívesen hozzátesszük egy általunk kezelt projekthez, amennyiben az ügyfél valamennyi szabad kezet biztosít nekünk.

“A website, amit nem látnak a keresők, pont annyit ér, mint a szekrény mögé csúszott méregdrága katalógus.”

tanuljunk masoktol 7Tételezzük fel, van egy szép, dekoratív weboldalunk. Informatív, animált, vagy épp olyan, amilyennek mi azt elképzeltük. Annyira tetszik nekünk, hogy minden nap rápillantunk, nézegetjük, sőt még a további fejlesztéseken is agyalunk.

  • A lehetséges ügyfeleink is nézegetik ?
  • Rátalálnak ?
  • Lehet, hogy a konkurencia oldalát nézik, őt hívogatják, tőle rendelnek?

Ahhoz, hogy ez a kérdés megfelelően legyen megválaszolva, foglalkozni kell egy oldal keresőoptimalizálásával a weboldalba ágyazott analitikai modullal.

“Aki nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az megállíthatná az óráját, hogy időt nyerjen!”

tanuljunk masoktol 8Tegyük fel, készítettél egy weboldalt, melyen kint van a cége elérhetősége, néhány adat a termékekről, szolgáltatásokról.
Szoktad nézegetni az oldalad, jobb esetben néha meg is találják mások is a weblapod. A cél viszont az, hogy megtalálják szolgáltatásaidat, vegyék fel veled a kapcsolatot, informálódjanak, rendeljenek.
A példa kedvéért asztalost keresünk.
Szolgáltatását, termékeit szeretné népszerűsíteni az interneten is. Az asztalos szóra több mint 100 000 keresés van évente Magyarországon. Asztalosokkal kapcsolatos releváns oldal pedig kb. 5000. A tied is benne van ebben az 5 000 oldalban. A keresőknek pedig adott a feladat, hogy döntse el ő, hogy az asztalos szókeresésre mely oldalakat, milyen sorrendben jelenít meg. Ezt a döntést a Google keresője is rengeteg szempont és tulajdonság megvizsgálása alapján dönti el, melyet még rendszeresen változtat is. Már csak ezért is érdemes elfogadni az új megoldásokat, javaslatokat.

Néhány fontos dolog példaképpen, mi alapján rangsorol a Google:
  • milyen idős a domain név, mennyi az oldal PR értéke, van e benne kódhiba,
  • mennyi külső és belső hivatkozása van,
  • vannak e megfelelő SEO beállításai,
  • van e elég releváns tartalom, stb…

Nagyon sok dologtól függ az adott oldal helyezése. Minél több minden veszünk figyelembe, annál jobb és gyorsabb lehet a siker.
Egy oldalt megfelelő alapokkal kell ellátni, majd utána a gondját kell viselni. Egy megfelelő SEO beállítás, egy normális linképítés, megfelelő tartalom megjelenítés időigényes és nem utolsó sorban költséges, viszont annál hasznosabb befektetés.
Csakis arra kell ügyelni, hogy a befektetett összeg hosszútávon megtérüljön.


Kapcsolat

Ha terméked, szolgáltatásod meg szeretne jelenni végre az interneten megfelelő formában,
minőségben, piaci ár alatt, akkor itt van a megfelelő alkalom!
Írd meg, mire gondoltál!
Írd meg, milyen oldalt szeretnél, mi a célod vele.
Keresd meg, milyen weboldalhoz hasonlóra vágysz, és mi annál szebbet, jobbat készítünk!