Rád melyik GDPR szabály vonatkozik?

Rád melyik GDPR szabály vonatkozik?

Már a csapból is ez a GDPR rendelet folyik, Te mégis hezitálsz? Nem tudod pontosan, honnan fogd meg ezt a kérdést? Ha a közelgő 2018. május 25-re gondolsz, egyre nagyobbakat sóhajtasz gondterhelten?

Akkor most jó helyen jársz, pár perc múlva, mire a cikkünk végére érsz, képben leszel, hogy mi is a teendőd ez ügyben. Jó hír? Akkor haladjunk!


Elmagyarázná végre valaki, hogy mi fán terem ez a GDPR?

A GDPR a General Data Protection Regulation rövidítése. Magyarul az Európai Unió új Adatvédelmi Rendelete. Egészen pontosan 2016.május 24-én lépett hatályba, tehát 2 év felkészülési időt kaptunk a bevezetésére. 2018.május 25-től minden EU tagállamban kötelezően alkalmazni kell.

Kire vonatkozik?

Rossz hírünk van, ha azt hitted, túl kicsi a céged ehhez. Minden magánszervezet számára kötelező a bevezetése, aki az Európai Unióban élő magánszemélyeknek bármilyen jellegű terméket, vagy szolgáltatást kínál. Arra a szervezetre is vonatkozik, aki nem értékesít ugyan, de követi az EU-n belüli folyamatok mozgását, például statisztikát vezet.

Az Adatvédelmi rendelet könnyített feltételeket tartalmaz a 250 főnél kevesebb főt foglalkoztató vállalkozások számára. A KKV-k figyelembe vehetik sajátos adottságaikat a magatartási kódexre és az adatvédelmi tanúsítványokra vonatkozóan. Továbbá adatkezelési tevékenységeiket sem kötelesek nyilván tartani, ha a meghatározott feltételek fennállnak.

Ügyféladatok közvetlen kezelése nélkül is fel kell készülnöd, mivel a munkavállalók adatai is az Adatvédelmi Rendelet hatálya alá tartoznak. A rendelet új szemlélete szerint a munkaadó nemcsak a munkavállaló tudtával használhatja annak adatait, hanem az ő jogos érdekében is.

Mit tegyél a weben?

1.                  A rendelet szerint az online felhasználónak szabadon, aktívan kell jeleznie döntését, hogy hozzájárul adatai szabályszerű kezeléséhez. A feliratkozó űrlapon tehát jóváhagyását kell kérni erről egy üres jelölő négyzettel. A jóváhagyásnak bármikor visszavonhatónak kell lennie.

2.                  A regisztrációs űrlapon maximum annyi, és olyan jellegű adatokat kérhetsz el a feliratkozótól, ami a leendő kommunikációhoz feltétlenül szükséges.

3.                  Az űrlapon az adatvédelmi irányelvnek elérhetőnek és jóvá hagyandónak kell lennie a feliratkozó által.

4.                  A süti tárolást a honlapodon kötelezően jelezned kell, és az elfogadást lemondhatóvá is kell tenned.

5.                  Külön Adatkezelési tájékoztatót kell közzétenned könnyen elérhető és közérthető formában. Tartlma a következő: a webshop üzemeltetője és elérhetőségei; az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségeit, ha van ilyen (ld. GDPR tennivalók webshop tulajdonosoknak 1. Adatvédelmi nyilatkozatok című cikkünk); a személyes adatok kezelésének tervezett célja; az adatkezelés jogalapja; a webshop vagy harmadik fél jogos érdekei; a személyes adatok címzettjei, ha van ilyen; opcionálisan: nemzetközi szervezet részére továbbított személyes adatok

6.                  Ki kell jelölnöd egy Adatvédelmi tisztviselőt, aki koordinálja a GDPR alkalmazását. Ő osztja ki a felelősségeket, hogy ki, milyen adatokat, milyen céllal kezelhet a cégnél. (ld. GDPR tennivalók webshop tulajdonosoknak 2. Adatvédelmi tisztviselő c. cikkünk)

7.                  Köss adatfeldolgozói szerződéseket honlapod személyes adatait feldolgozó szolgáltatóiddal. Ők a tárhely-szolgáltatód, futárod, könyvelőd stb. Kérj garanciát arra, hogy ők is a GDPR szerint kezelik az adatokat.

8.                  Vezesd be a GDPR-t dolgozóid adatait illetően is.

Miért JÓ ez neked?

Az Unióban elértük azt a kritikus online felhasználói / vásárlói tömeget, amikor már komolyan foglalkozni kell a vevők, internetes ügyfelek magánjellegű adataival. Ez a rendelet az online vásárlás iránti bizalmat hivatott megerősíteni, és egységes jogi keretet adni az ügyfél adatok nyilvántartásának. Ez jót tesz az üzleted jó hírének, és Téged is véd, amikor magánszemélyként az interneten vásárolsz.

Ha figyelmen kívül hagyod a GDPR-t, az NAIH (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) által kiszabható bírság az éves forgalom 4%-ától 20 millió Euróig terjedhet.

Egyeztess tanácsadóddal, hogy cégednek milyen változtatásokra van szüksége, és kérd ajánlatunkat. A Zigi.hu csapata szívesen kivitelezi igényeidet meglévő weboldalad esetében is.


Kapcsolat

Ha terméked, szolgáltatásod meg szeretne jelenni végre az interneten megfelelő formában,
minőségben, piaci ár alatt, akkor itt van a megfelelő alkalom!
Írd meg, mire gondoltál!
Írd meg, milyen oldalt szeretnél, mi a célod vele.
Keresd meg, milyen weboldalhoz hasonlóra vágysz, és mi annál szebbet, jobbat készítünk!